\_ Takakenobikes \_


Takakeno-bikes tuo maahan Hase-bikesin monikäyttöisiä nojapyöriä, sekä super urheilullisia Thys-soutupyöriä. Takakenolla ei ole varsinaista toimipistettä, joten esittely ja jutustelu voidaan hoitaa lähes missä vaan Pirkanmaan alueella.

Nojapyörällä on monta monta nimeä kuten kaikilla tärkeillä asioilla; nojapyörä, nojis, nojakki, nojatuolipyörä, makuupyörä, jne. Nojapyörä soveltuu useille erilaisille käyttäjäryhmille. Kolmipyöräinen nojapyörä mahdollistaa vakaan pyöräilyn kelillä kuin kelillä. Kaksipyöräisten edut tulevat taas esiin pitkillä matkoilla tai kovia nopeuksia haettaessa. Nojapyörien rungot ovat yleensä yhdenkoon runkoja, joten ne on helposti säädettävissä kaikenkokoisille ajajille. Suomalaista nojapyörä-tietoutta löytyy mm. www.nojapyorafoorumi.fi sivustolta.

Hase - Kettwiesel

Kolmipyöräisten nojapyörien joukosta kettwiesel erottuu selvästi edukseen. Kettwiesel soveltuu lähes kaiken ikäisille ja pituisille (125-195cm) liikkumisesta kiinnostuneille ihmisille. Kettwieselissä on mainiot ajo-ominiausuudet. Kolmipyöräisenä se tarjoaa rennon ajonautinnon niin kesällä kuin talvellakin. Matala painopiste ja kallistetut takarenkaat tekevät pyörästä turvallisen tiukissakin mutkissa. Pitkä akseliväli tuo vakautta ohjattavuuteen. Tasauspyörästöllä varustetulla Kettwieselillä meno ei tyssää edes lumiseen mäkeen.

Tämä kameleonttipyörä mukautuu ajajansa tarpeisiin. Lisävarusteilla perus-kettwieselin saa täyttämään lähes kaikki mahdolliset toiveet mitä kolmipyöräiseltä voi toivoa. Lisävarustelistalta löytyy Rohloff:n vaihteisto, tasauspyörästö, sähköapumoottori, sade-/tuulisuoja, napadynamovalo, iso Ortliebin tavaralaukku, ym.

Kettwieselistä lisävarusteilla esikasattu unelmapyörä on nimeltä Klimax2k, siitä löytyvät niin tasauspyörästä, sähköapu kuin auringon yllättäessä kasaan taitettavissa oleva sadesuoja.

Kettwiesel voidaan varustaa myös käsipyörä-optiolla, jolloin jalat saavat levätä omissa telineissään ja kädet pääsevät veivaamaan Schlumpf:n mountain drive keskiötä, josta voima välittyy takavaihteistoon ja siitä edelleen tasauspyörästön kautta molempiin takarenkaisiin.